HANDELSBETINGELSER
Betaling 
Dankort, VISA dankort, MasterCard, Visa Elektron og MobilePay.

Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din 
månedsydelse samme dato hver måned. 
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. 
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. 
Læs mere her: www.viabill.com/kredit   

Der kan også betales med bankoverførelse. Ved bankoverførelse er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Udløbsperioden afhænger af din individuelle aftale med dit kortudsted. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.



Reklamationsret
Når du handler på zefina.dk som forbruger, er du automatisk omfattet af 2 års reklamationsret jf. den danske købelovs regler for varekøb. Reklamationsretten omfatter fabrikations- og materialefejl, der var tilstede ved modtagelsen af varen. Såfremt du ønsker at reklamere over en vare, skal dette ske, inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer, inden 2 måneder efter at en fejl eller mangel ved en vare er eller burde være opdaget vil reklamationen altid være rettidig. Bemærk: reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, manglende vedligeholdelse eller uautoriseret indgreb. Vær derfor gerne omhyggelig med at efterse din vare straks efter modtagelsen. Vore smykker er rhodineret og forgyldt med 14 karat guld, dvs. et tyndt lag af guld udenpå ringen. Forgyldningen og rhodineringen kan forsvinde grundet diverse parfumer, cremer, sæbe mm. Men også faktorer gennem vores hud. (Sved, syre, medicin, alkohol o.m.a) Nogle har forgyldningen og rhodineringen i flere år andre kan slide det af på en måned. Så man skal passe godt på sine smykker. Dvs. du bør tage dine smykker af når du dyrker sport, sover, bader og laver fysisk arbejde som f.eks. hus og havearbejde eller andet arbejde der belaster smykkerne fysisk. Opbevar dem i smykkeskrin eller i plastic/polyposer især hvis de er på badeværelset og vask gerne smykker rene efter du har haft dem på. Vand og blid sæbe. Reklamationsretten dækker ikke hvis du bukker smykkerne så de knækker/bøjer og evt. sten/cz sten falder ud af smykket. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  
Varen sendes til: 
ZEFINA DENMARK. Østervænget 44, 9200 Aalborg SV
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Klageadgang 
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@zefina.dk att: ”webansvarlig”. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning 
Nævnenes Hus 
Toldboden 2 
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her. 


Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

Fortrydelsesret
Som privatperson har du altid 14 dages fortrydelsesret ved online køb. Fortrydelsesretten påbegyndes fra det tidspunkt, hvor du som forbruger modtager din vare. Du bedes indenfor de 14 dages fortrydelsesret sende en mail på info@zefina.dk, hvori du gør opmærksom på at du fortryder købet og hvilke varer du sender retur. 
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet 
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Returnering 
Du har 14 dage (fortrydelse og ombytning i forbindelse ved køb af julegave gælder ligeledes 14 dage efter den 24 dec) fra den dato du sender meddelelsen om fortrydelsen, til at sende varen retur til os. Vi henstiller endvidere til, at du medsender en kopi af din originale faktura. Zefina.dk refunderer hele beløbet på det kreditkort som du har benyttet ved købet. Omkostninger forbundet med returnering ved udnyttelse af fortrydelsesretten påhviler kunden, der ligeledes hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.


Tilbagebetaling af købsbeløbet 
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Returvarer sendes til
Zefina Denmark
Østervænget 44
9200 Aalborg SV
E-mail: info@zefina.dk

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Leveringbetingelser
Handler du for kr 200,- eller derover leveres varerne fragtfrit.
Når du har afgivet en ordre, bestræber zefina.dk at afsende dine varer samme dag du bestiller eller den først kommende hverdag.
Du kan forvente at modtage varerne indenfor 1-2 hverdage leveret af PostNord ved Q-Post.
Ved køb under 200 kr. koster forsendelsen kr. 10,- alm. Post (levering 3-7 hverdage) eller kr. 29,- Q-Post (levering 1-2 hverdage) leveret med PostNord.
Vi leverer i hele Danmark. Ved levering til udland, Grønland og Færøerne påregnes kr. 45,- i fragtomkostninger.
Priser
Alle angivne priser er i danske kroner og inklusiv 25 % moms. 

Persondatapolitik
Vi indhenter kun persondata i de tilfælde, hvor dette skulle være relevant for os, og vi vil kun indhente persondata, hvis det er relevant for din aktivitet hos Cabajo ApS
Ved indsamling, behandling og anvendelse af dine persondata overholder vi altid alle relevante lovbestemmelser.
Vi vil kun opbevare dine persondata, så længe vi enten er pålagt en juridisk forpligtelse hertil, eller så længe det er relevant for den hensigt, hvormed de blev indsamlet.
Oplysninger vi indsamler
Hvis du ønsker at købe og modtage et produkt fra os, har vi brug for at indsamle visse persondata for at kunne gennemføre handlen og for at kunne tilbyde dig vores services.
Vi kan indhente oplysninger som f.eks. navn, e-mailadresse, postadresse, leveringsadresse (hvis den varierer fra postadresse), telefonnummer og betalingsoplysninger.
Cabajo ApS indsamler og behandler dine persondata, når du foretager dig følgende: Besøger vores hjemmeside, Gennemfører et køb af vores produkter, Opretter en kundekonto, Sender os spørgsmål, reklamationer eller feedback
Den dataansvarlige
Den dataansvarlige for indsamling, behandling og anvendelse af dine personoplysninger på www.zefina.dk Cabajo ApS – Østervænget 44. 9200 Aalborg SV – CVR 33069804.
Behandlingsgrundlag og formål
Dine almindelige kontaktoplysninger som navn og adresse indhenter og videregiver vi for at kunne levere det produkt, som du har købt hos os. Din e-mailadresse indhenter vi for at kunne sende dig en ordrebekræftelse samt en leveringsbekræftelse.
Hvis du ikke ønsker at opgive de persondata, som er påkrævet for at gennemføre et køb af et produkt, vil du desværre ikke have mulighed for at købe produkter af os på vores hjemmeside.
Dine oplysninger personoplysninger registeres hos Cabajo ApS og opbevares i 5 år (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) hvorefter de vil blive slettet.
Andre modtagere af personoplysninger
Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirma, pt. PostNord med henblik på levering af dine indkøb.
Vi har vores webshop og betalingssystem gennem DanDomain A/S, som fungerer som vores databehandler. Alle persondata som du oplyser på vores hjemmeside vil blive opbevaret i DanDomains datacentre.  
Vi har indgået databehandleraftaler med vores databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Dine rettigheder
Som den registrerede har du en række rettigheder, som vi til enhver tid skal sikre opfyldelse af. Du har ret til at anmode os om følgende:

  • At få adgang til og få rettet/ændret dine persondata
  • At få slettet persondata. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.
Du har derudover ret til at protestere over behandlingen af dine personlige data, og du har ret til at indgive klage til en databeskyttelsesmyndighed. Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til vores e-mailadresse info@zefina.dk.

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
ZEFINA DENMARK
Østervænget 44
9200 Aalborg SV
E-mail: info@zefina.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: _________________________
Bestilt den: _________     Modtaget den:________
Forbrugerens navn:________________________
Forbrugerens adresse:  _____________________
Forbrugerens underskrift: _________________      Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11.09.2024